سیستان وبلوچستان از لحاظ میراث فرهنگی از 100 کشور دنیا غنی تر است

به گزارش وبلاگ بازی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، فرهاد نظری، دبیر کمیته ملی حافظه جهانی و مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی کشور در کارگاه آموزشی حافظه جهانی در فرمانداری زاهدان گفت: در دنیای امروز یکی از مصادیق سرمایه وجود تنوع فرهنگی است و هر کشوری که متنوع تر باشد کشور ثروتمندی است.

سیستان وبلوچستان از لحاظ میراث فرهنگی از 100 کشور دنیا غنی تر است

وی گفت: سازمان ملل روز 19 آگوست را روز مردمان بومی جهان نامگذاری نموده و هر سال این روز را گرامی می دارد و توصیه می نماید تا این مردمان ارج نهاده شوند.

مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: زبان نیز یکی از عناصر و مصادیق فرهنگ و نشان دهنده تنوع فرهنگی است و سال 2017 سال زبانها و گویش های بومی نامگذاری شده است.

این مسئول ادامه داد: سیستان و بلوچستان به تنهایی از حیث داشتن میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، طبیعی و میراث مستند از حداقل 100 کشور موجود در جهان غنی تر است.

وی با بیان اینکه این استان 2 اثر ثبت جهانی دارد، گفت: شهر سوخته در جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اینکه در شهرسوخته هیچ شی ای مرتبط با جنگ یافت نشده بسیار حیرت انگیز است.

دبیر علمی کمیته ملی حافظه جهانی کشور اضافه کرد: با وجود اینکه فقط 10 درصد شهرسوخته مورد کاوش قرار گرفته این آثار غنی و حیرت انگیز در آن یافت شده است.

وی توضیح داد: تاسیس پایگاه های پژوهشی در سیستان و بلوچستان نیز یکی از اقدامات مهمی بود که در سیستان و بلوچستان صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سیستان وبلوچستان از لحاظ میراث فرهنگی از 100 کشور دنیا غنی تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستان وبلوچستان از لحاظ میراث فرهنگی از 100 کشور دنیا غنی تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید