اعتماد مردم به نظام اداری آسیب دیده است

به گزارش وبلاگ بازی، اسدالله درویش امیری ظهر چهارشنبه در جشنواره شهید رجایی که با حضور مدیران دستگاه های اجرای استان و به میزبان سالن همایش مهرانه زنجان برگزار گردید، با بیان اینکه امروز اعتماد مردم به نظام اداری دچار آسیب گردیده است، اضافه نمود: آنچه که امروز بیش از همه حائز اهمیت است، بحث اعتمادسازی عمومی نسبت به نظام اداری است و معتقدیم در برهه کنونی اعتماد عمومی باید بازسازی گردد.

اعتماد مردم به نظام اداری آسیب دیده است

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره در طول چهل سال اخیر در همه صحنه ها حضور داشته و حمایت خود را از نظام اعلام نموده اند، توضیح داد: این بدان معنی است که مردم از ما به عنوان مسئولان نظام توقع پرکاری و کوشش مضاعف دارند، به همین خاطر اعتقاد استوار به این مهم داریم که مردم ایران اسلامی، امروز مستحق سرگردانی در نظام اداری کشور نیستند.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه عملکرد نظام اداری در بخش های مختلف جامعه حائز اهمیت بوده و این علمکرد، تاثیر خود را در بخش های مختلف جامعه به ویژه زمانی که مردم به منافع ملی پشت می نمایند، خود را نشان می دهد، ادامه داد: نظام اداری و مجریان باید کوشش نمایند که حس مشترکی در مردم و دولت از حفظ منافع ملی به وجود بیاید. نظام اداری باید موتور متحرک بخش خصوصی و مدیران باید موتور متحرک نظام اداری باشند.

درویش امیری با اشاره به اینکه مهم ترین فاکتور توحید، اجرای عدالت در جامعه است، اضافه کرد: نظام اداری ما باید به معنای واقعی کلمه، مدیریت شهید رجایی، نهج البلاغه و فرمایشات امیرالمومنین (ع) را مدنظر قرار دهد. از این رو باید گاهی فرمایشات حضرت علی (ع) به مالک اشتر را بخوانیم. چنین حکومتی، حکومت اسلامی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه روزانه 5 میلیون نفر مراجعه نماینده به سیستم اداری داریم و این مردم مستحق سرگردانی در نظام اداری نیستند، بیان نمود: دستگاهی نمونه است که برای ایجاد اشتغال و توسعه استان و نشاط و شادابی جامعه، جان فشانی کند و وقت بگذارد. بی شک، اگر راه شهید رجایی را انتخاب کنیم، هیچ گاه روزگار سختی را نمی گذرانیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه نظام اداری ما در برخی زمینه ها، از روح بلند انسانیت، تواضع و خدمت، مسیر بداخلاقی و کج رفتاری را در پیش گرفته است، گفت: باید در نظام اداری، اخلاق و منش شهید رجایی و باهنر را الگویی برای مدیران قرار بدهیم ولی خیلی با این خلقیات فاصله گرفته ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعتماد مردم به نظام اداری آسیب دیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتماد مردم به نظام اداری آسیب دیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید