کیفیت فرآورده های نفتی با تجهیزات ایرانی سنجیده می گردد

به گزارش وبلاگ بازی به نقل از معاونت علمی و فناوری، وحید ابراهیمی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اهمیت پیاده سازی استانداردها و روش های مشخص ماهیت و کیفیت فرآورده های هیدروکربنی به یاری تجهیزات و روش های تخصصی گفت: کاهش هزینه های فراوری، استفاده بهینه از منابع، کاهش هزینه های بازرسی، بهبود تکنیک ها و روش های فراوری از مهمترین مزایای کنترل کیفیت محصولات است که با روش های منطبق با استانداردهای روزآمد، توسط فناوران این شرکت دانش بنیان انجام می گردد.

کیفیت فرآورده های نفتی با تجهیزات ایرانی سنجیده می گردد

خدمات سنجش کیفیت فرآورده ها

این فعال فناور با اشاره به فعالیت به عنوان آزمایشگاه های همکار استاندارد نفت و فرآورده های این حوزه گفت: کنترل کیفیت توسط این شرکت در طول فرآیند فراوری محصول و پس از آن اجرا و پس از بررسی های کیفی روی نمونه ها، راهکارها و روش های لازم برای بهبود کیفیت ارائه می گردد و با آموزش، مشاوره و آزمایش کیفیت این محصولات، کوشش می کنیم کیفیت را افزایش دهیم.

ابراهیمی با اشاره به بهره مندی از تجهیزات پیشرفته ایران ساخت برای ارتقای کیفی محصولات ادامه داد: علاوه بر دانش فنی بالا و حضور نیروی انسانی متخصص نباید از نقش مهم تجهیزات و مواد شیمیایی در تحقق فرآیند افزایش کیفیت غافل شویم. به همین دلیل کوشش کردیم ضمن تأمین بهتر عملکرد بررسیها و خدمات سنجش، زمینه افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه های فراوری را در حوزه نفت، پتروشیمی و فرآورده های جانبی فراهم کنیم.

فراوری تجهیزات ایران ساخت

مدیرعامل شرکت با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه نفت و پتروشیمی گفت: این مجموعه با واحدهای آزمایشگاهی تخصصی کیفیت نفت خام، قیر، هیدروکربن ها، روانکارها، گریس، ضدیخ و دیگر مشتقات این حوزه را ارزیابی می نماید.

این فعال فناور با اشاره به فراوری تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت کیفیت سنجی ادامه داد: دستگاه تقطیر اتوماتیک یکی از تجهیزات پرکاربرد در آزمایشگاه های نفت و پتروشیمی است و برای اندازه گیری تقطیر در فشار اتمسفر، برای هیدروکربن های آروماتیک صنعتی و مواد وابسته برای محدوده تقطیر مایعات آلی فرارکاربرد دارد.

وی همچنین از ساخت و ارائه خدمات آزمایشگاهی تقطیر در خلاء گفت و اضافه کرد: دامنه کاربرد این دستگاه مشخص محدوده نقاط جوش در خلاء برای فرآورده های نفتی و بیو دیزل است و در فشار و دمای تعیین صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت به ارائه خدمات با استفاده از تجهیز تقطیر در فشار اتمسفر اشاره نمود و ادامه داد: با کمک این دستگاه می توان مشخصات دامنه جوش فرآورده های نفتی مانند محصولات سبک و تقطیر میانی، سوخت های موتور بنزینی را سنجش کرد.

وی با اشاره به سنجش نقطه جوش انواع فرآورده ها گفت: علاوه بر سوخت های بنزینی، دیگر فرآورده ها از جمله سوخت جت، سوخت های توربین هواپیما، سوخت های دیزلی، ترکیبات بیودیزل تا 20 درصد، سوخت های دریایی، حلال های نفتی ویژه، انواع نفتا، حلال های نفتی سفید، انواع نفت سفید و سوخت های مشعل درجه 1 و 2 در این دامنه قرار می گیرد.

ابراهیمی، با اشاره به کاهش هزینه های ارزی ناشی از ارائه خدمات کیفیت سنجی فرآورده های هیدروکربنی به کمک تجهیزات ایران ساخت این حوزه گفت و ادامه داد: با پیاده سازی این استانداردها و ارائه خدمات بررسی با کمک تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت هزینه های فراوریکنندگان برای شناخت کیفیت و ماهیت محصولات کاهش یافته و منجر به افزایش رقابت پذیری فراوریاتشان شده است. همچنین فعالیت های یادشده زمینه را برای بهره گیری از 23 نیروی انسانی متخصص عمدتاً در حوزه شیمی ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کیفیت فرآورده های نفتی با تجهیزات ایرانی سنجیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت فرآورده های نفتی با تجهیزات ایرانی سنجیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید