پیوست زیست محیطی کمربند شرق در حال تدوین است

به گزارش وبلاگ بازی، خبرنگاران/قزوین معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: پیوست زیست محیطی کمربند شرق قزوین چندمنظوره است و آنالیز آن احتیاج به زمان دارد، در حال حاضر بخشی از آنالیز و مطالعه آن صورت گرفته و تعهد می دهیم که ظرف دو ماه آینده این پیوست به شورای شهر ارائه گردد.

پیوست زیست محیطی کمربند شرق در حال تدوین است

محمد علمی - معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین - در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته 18 آبان برگزار گردید، با اشاره به کمربند سبز قزوین توضیح داد: در مورد کمربند شرق تفاهم نامه ای بین شهرداری و آب منطقه ای منعقد شده که طی آن به اجرای فازی قرارداد و توجه به ساماندهی رودخانه و کنترل سیلاب تأکید شده است، در قرارداد اولیه این طرح تا سقف 25 میلیارد تومان اعتبار منعقد شده و فاز دوم نیز در حال تهیه و در مرحله جمع آوری امضا است.

وی اضافه نمود: در هر طرحی که یک رودخانه ارگانیک و طبیعی ساماندهی می گردد که نظم پیدا کند تا دبی 100 ساله را از خود عبور دهد، فضاهای مازادی ایجاد می گردد که باید برای آن پروژه طراحی گردد، در طراحی کمربند سبز شرق نیز ما رودخانه را به گونه ای ساماندهی کردیم که نمونه آن در قزوین انجام نشده و برای اولین بار است که اتفاق می افتد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین اظهار کرد: این پروژه مورد تأیید آب منطقه ای است و در بازه زمانی چهار ماهه توانستیم براساس سیستم آیین نامه ای آب منطقه ای عمل کنیم، در این پروژه نیز فضاهای مازادی ایجاد شده و در شرق این پروژه فضایی را به دو لاین خطر عبور رفت وبرگشت، چهار متر حاشیه فضای سبز، چهار متر جهت دوچرخه و شش متر جهت پیاده روی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین 50 متر عرض رودخانه است که بر اساس متد ساماندهی آب منطقه ای ساماندهی شده و تأییدیه های لازم گرفته شده است، بنابراین نباید نگران سیلاب بود چراکه کنترل 200 ساله برای آن در نظر گرفته شده و مورد تأیید است.

علمی اعلام کرد: عرض رودخانه رو به روی دانشگاه آزاد باراجین 20 متر است اما ما عرض رودخانه را 50 متر ساماندهی کردیم، درحالی که عرض بین شانه ها در رودخانه ها 12 تا 20 متر است ما عرض رودخانه را 50 متر در نظر گرفتیم، همچنین دهانه پل ورودی فدک 12 متر و دهانه راست گرد اتوبان 16 متر است ما دهانه پل کمربند شرقی را 22 متر در نظر گرفتیم بنابراین تمام ضرایب اطمینان در مهندسی سازه و رودخانه رعایت شده است.

وی تأکید کرد: پروژه کمربند سبز یک پروژه چندمنظوره ورزشی، فضای سبز، ساماندهی و منظره است بنابراین مطالعات زیست محیطی آن موقع بر است و طی دو ماه آینده مطالعات آن به اتمام می رسد، برای این که پروژه آغاز به کار کند باید آب منطقه ای پروژه را تأیید می کرد و بعدازآن می توانستیم پیوست را موردآنالیز قرار دهیم.

به گزارش وبلاگ بازی، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین توضیح داد: شهرداری قزوین کاری انجام نمی دهد که فردا شرمسار شهروندان قزوینی باشد و به همین دلیل، دقت و آنالیز کارشناسانه را در دستور کار خود قرار داده است، در ساخت این پروژه نه تنها هیچ درختی قطع نمی گردد بلکه به سرانه فضای سبز نیز اضافه می گردد.

وی اعلام کرد: کمربندی سبز شرق بر چهار محور هویت شهری، زیست محیطی، تفرجگاهی و حفاظتی تعریف شده که با افتتاح آن می توان خدمات خوبی را به شهروندان قزوینی ارائه داد.

اهمال در پروژه ها به قیمت جان شهروندان تمام می گردد

سیده منیره قوامی عضو شورای شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه توضیح داد: مسئولان شهرداری قزوین در پروژه هایی که حساسیت ویژه ای دارند باید دقت و اهتمام بیشتری داشته باشند، اهمال در بعضی از پروژه ها به قیمت جان شهروندان تمام می گردد.

وی اضافه نمود: این که بگوییم آب منطقه ای تأیید نموده است نمی تواند تأیید نماینده این باشد که کار به درستی انجام می گردد، این چندمین بار است که تأکید می گردد احتیاج است مطالعات زیست محیطی برای این پروژه انجام گردد تا با خیال راحت پروژه را به اتمام برسانیم.

این عضو شورا یادآور شد: شهرداری باوجود تأکیدات چندین باره شورا در هشت ماهه گذشته مبنی بر لزوم پیوست زیست محیطی کمربند شرق در این خصوص تعلل نموده است، تهیه پیوست زیست محیطی هزینه بالایی دارد اما در مقابل هزینه پروژه این مبلغ ناچیز است و لازم است که انجام گردد.

فرج الله فصیحی رامندی نیز در ادامه با اشاره به پل پیامبر اعظم (ص) توضیح داد: حدود دو سال است که این پل تا پل های ابوترابی و ولایت 2 به دلیل سطح ارتفاع بسته شده و مسائلی برای مردم ایجاد نموده است چرا مسائل این پروژه تاکنون رفع نشده تا مردم از این پل ها برای تردد استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیوست زیست محیطی کمربند شرق در حال تدوین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوست زیست محیطی کمربند شرق در حال تدوین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید