پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 3 آبان ماه 1401

به گزارش وبلاگ بازی، آسمان تهران امروز ابری و توام با رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است و دما در طول شب از چهارده درجه به مرور و در طول روز به بیست و هفت درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 3 آبان ماه 1401

به گزارش وبلاگ بازی، بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی روز های آینده با توجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی، آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش موقت گردوخاک و کاهش کیفیت هوا به خصوص در غرب و نیمه جنوبی استان و رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق بعلاوه در ارتفاعات نیز رگبار و رعد و برق و در بعضی ساعات مه پیش بینی می گردد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 25 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (3 آبان ماه) تا حدودی ابری و با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (4 آبان ماه) آفتابی با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد و برای روز پنج شنبه (5 آبان ماه) ابری با حداقل دمای 14درجه و با حداکثر دمای 24 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 88 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 92 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت.

به گزارش ایسنا، بنا بر پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، طی صبح امروز (2 آبان ماه) با توجه به کاهش تندی باد طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد پیش بینی می گردد.

افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در بعضی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک در منطقه ها مستعد و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم وزش باد مؤثر همراه با احتمال بارش پراکنده تاحدودی از اندازه غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد، بااین حال افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه سبب کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد خواهد شد.

فردا (3 آبان ماه) باتوجه به افزایش تردد خودرو ها و کاهش تندی باد بر اندازه غلظت آلاینده ها افزوده خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در پاره ای از منطقه ها پرتردد را در پی خواهد داشت. افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود، اگرچه با وزش باد نسبتاً شدید در بعضی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی سه شنبه هم زمان با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها پرتردد پیش بینی می گردد.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور برای چند روز آینده

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی از ظهر امروز در بعضی منطقه ها استان های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، به تدریج در استان های ساحلی دریای خزر، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد گردوخاک پیش بینی شده است.

سه شنبه این شرایط در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی روی می دهد.

چهارشنبه در بعضی منطقه ها شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش پراکنده روی می دهد. پنجشنبه در شمال غرب، غرب، استان های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس مرکزی بارش پیش بینی می گردد.

آدینه از شدت بارش در شمال غرب و غرب کاسته شده و در سایر منطقه ها ذکر شده بارش ها تشدید می گردد.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 3 آبان ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 3 آبان ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید