ماجرای عجیب تغییر کاربری زمین های اهدا شده

به گزارش وبلاگ بازی، 12 هکتار زمینی که مردم یک روستا برای ساخت بیمارستان اهدا نموده بودند برخلاف نیت اهدا کنندگان به یک مرکز آموزشی داده شد.

ماجرای عجیب تغییر کاربری زمین های اهدا شده

اهالی روستای آلوکنده در شهرستان نکا 32 سال قبل 12 هکتار از اراضی روستای خود را برای ساخت بیمارستان 220 تختخوابی به سازمان تامین اجتماعی اهدا نموده بودند

اهالی می گویند: مجوز ساخت بیمارستان در نکا در آن سال ها صادر شده بود، اما چون در شهر زمین مناسبی برای اینکار وجود نداشت 5 هزار نفر از اهالی روستای آلوکنده هر کدام حدود 2 هزار متر زمین خود را برای ساخت بیمارستان به تامین اجتماعی اهدا کردند.

آن ها می گویند: اهالی به شرطی این زمین را اهدا نموده بودند که فقط بیمارستان در آن ساخته گردد.

آنالیز ها نشان می دهد سازمان تامین اجتماعی از سال 1367 تا 1371 بخشی از اسکلت بیمارستان را در این زمین اجرا کرد، اما در یک اقدام عجیب این زمین که فقط با هدف ساخت بیمارستان اهدا شده بود به دانشگاه پیغام نور واگذار شد.

این چرخش در واگذاری زمین از تامین اجتماعی و حوزه درمان به دانشگاه پیغام نور و حوزه آموزش در سال 1388 رخ داد و این دانشگاه هم نتوانست تعهدات خود را برای ساخت پارک علم و فن آوری پیاده کند و این ساختمان بعد از گذشت 30 سال به صورت نیمه کاره رها شده است.

مردم می گویند: واگذاری زمین از تامین اجتماعی به پیغام نور برخلاف نیت اهداکنندگان است و با توجه به اینکه دانشگاه هم اقدامی برای پروژه مورد نظر خود در این زمین انجام نداده است این زمین یا باید به اهالی روستا برگردد یا ساخت بیمارستان از سر گرفته گردد.

زمین بازپس گرفته خواهد شد

حسینی پور استاندار مازندران که برای آنالیز این موضوع به روستای آلوکنده نکا رفته بود گفت: این زمین قطعا از دانشگاه پیغام نور گرفته خواهد شد، چون دانشگاه مالک آن نیست.

او اضافه نمود: زمین مال مردم است و دانشگاه پولی داده و این سازه را خریده است که باید به نحوی این پول به دانشگاه پرداخت و زمین بازپس گرفته گردد.

استاندار مازندران ادامه داد: مردم روستا این زمین را برای ساخت بیمارستان اهدا نموده بودند، اما وقتی این هدف محقق نشد طبق قرارداد باید به مردم بازگردد، اما مردم این روستا بزرگواری کردند و می گویند زمین را برنگردانید فقط آن را آباد کنید.

حسینی پور گفت: بازسازی این ساختمان رها شده شروع و با توجه به سازه های احداث شده در این زمین، مجتمع بزرگی با چند کاربری می تواند اجرا گردد که در کارگروهی نحوه بهره برداری از این ساختمان معین خواهد شد.

وبلاگ بازی مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ماجرای عجیب تغییر کاربری زمین های اهدا شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای عجیب تغییر کاربری زمین های اهدا شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید