قیمت تخم مرغ واقعی نیست؛ هر کیلو 48 تا 50 هزار تومان تمام می گردد

به گزارش وبلاگ بازی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار خاطر نشان کرد: مسئولان تنظیم بازار به فراورینمایندگان قول دادند که قیمت تخم مرغ را 31 شهریور معین نمایند؛ اما جلسه ستاد به علت شرایط ایجاد شده به تعویق افتاد و همچنان فراورینمایندگان با ضرر اقدام به فراوری می نمایند.

قیمت تخم مرغ واقعی نیست؛ هر کیلو 48 تا 50 هزار تومان تمام می گردد

به گزارش ایلنا، ناصر نبی پور با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در بازار واقعی نیست، گفت: میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ 38 تا 39 هزار تومان است این در حالیست که قیمت واقعی هر کیلو حداقل 48 تا 50 هزار تومان برای فراورینمایندگان تمام می شود.

این فعال مالی ادامه داد: محاسبه قیمت تمام شده تخم مرغ آسان است و یک کارشناس هم می تواند به راحتی به نرخ واقعی آن برسد؛ یک مرغ برای فراوری یک کیلو تخم مرغ باید 2 کیلو و 200 گرم دان بخورد مقرون به صرفه ترین دان کیلویی 14 هزار تومان است. بعلاوه قیمت جوجه پای تخم که سال گذشته 50 هزار تومان بود امروز 200 هزار تومان شده به عبارتی 4 برابر شده است.

وی با اشاره به تعویق انداختن جلسه ستاد تنظیم بازار برای معین تکلیف قیمت تخم مرغ، گفت: مسئولان تنظیم بازار به فراورینمایندگان قول دادند که قیمت تخم مرغ را 31 شهریور تعیین نمایند؛ اما جلسه ستاد به علت شرایط ایجاد شده به تعویق افتاد و همچنان فراورینمایندگان با ضرر اقدام به فراوری می نمایند.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار تخم مرغ را مقرون به صرفه ترین کالا در سبد پروتئین مردم معرفی کرد و اضافه کرد: اگر قیمت تخم مرغ به شانه ای 100 هزار تومان هم برسد باز هم خرید آن برای مصرف نمایندگان به نسبت مرغ و گوشت به صرفه تر است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف تخم مرغ افزایش پیدا نموده است؟ گفت: در حال حاضر مازاد فراوری نداریم و 3 هزار و 200 تن تخم مرغ فراوریی را مصرف می شود؛ سرانه مصرف 11 کیلو تخم مرغ به 13 کیلو رسیده است ریشه این افزایش مصرف به علت تمایل مردم و دوست داشتن تخم مرغ باز نمی شود واقعیت این است آن ها تخم مرغ می خرند، چون توان خرید تخم مرغ را دارند.

به گفته نبی پور؛ قیمت خرید گوشت قرمز و مرغ برای مردم سنگین است و عایدی مردم با هزینه ها همخوانی ندارد و این وظیفه دولت است که بعد از حذف یارانه ها و افزایش قیمت ها از مصرف نمایندگان حمایت کند.

وی با بیان اینکه قیمت نهاده ها مقرون به صرفه تر از قیمت اعلامی در بازارگاه عرضه می شود، گفت: در سامانه بازارگاه ذرت کیلویی 11 هزار و 300 اعلام شده است، اما 10 هزار و 500 تومان بفروش می رسد. بعلاوه سویا کیلویی 16 هزار و 500 بفروش می رسد علت این کاهش قیمت به این علت است که واردنماینده نهاده ها را با قیمت پایین تر در بازار عرضه می نمایند.

منبع: فرارو

به "قیمت تخم مرغ واقعی نیست؛ هر کیلو 48 تا 50 هزار تومان تمام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تخم مرغ واقعی نیست؛ هر کیلو 48 تا 50 هزار تومان تمام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید