قهرمانی استقلال ساپینتو بنا به روایت آمار ، یک نکته مهم درخصوص سرمربی پرتغالی آبی ها

به گزارش وبلاگ بازی، ساپینتو استقلال جذابی ساخته؛ مخصوصا وقتی تیمش در نیمه مربیان به میدان می رود.

قهرمانی استقلال ساپینتو بنا به روایت آمار ، یک نکته مهم درخصوص سرمربی پرتغالی آبی ها

به گزارش وبلاگ بازی آنلاین، یک برد دیرهنگام با گل به خودی بازیکن حریف در بازی بیرون از خانه؛ این برترین سناریویی بود که می توانست در ملاقات هفته نهم لیگ برتر برای استقلال در مصاف با ذوب آهن رقم بخورد. استقلال با این پیروزی توانست خودش را 18 امتیازی کند و کنار پرسپولیس در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار بگیرد. این، یک نتیجه خوب برای مدافع عنوان قهرمانی است؛ تیمی که ابتدای فصل کادر فنی اش را تغییر داد و از این جهت زمانی را هم باید صرف تطبیق سرمربی تازه با بازیکنان می کرد، اما به نظر می رسد زودتر از حد ممکن به هارمونی و هماهنگی رسیده است.

  • سرانجام دوران آجرلو در استقلال | علی فتح الله زاده مدیرعامل آبی ها شد

استقلال از 4 بازی آخر 3 مسابقه را برده و تنها با فولاد مساوی نموده است؛ تیمی که شاید اگر اشتباهات داوری نبود، نمی توانست با تک امتیاز از استادیوم آزادی خارج گردد.

پیروز در نیمه مربیان

یکی از برجسته ترین نکات در خصوص استقلال این فصل را باید تفاوت عملکرد این تیم در نیمه های اول و دوم دانست. حقیقت آن است که تیم ریکاردو ساپینتو معمولا در نیمه های دوم فوتبال بهتری ارائه می دهد و نتایج مطلوب تری هم به دست می آورد. این روند از همان بازی هفته دوم برابر ملوان آغاز شد؛ مسابقه ای که استقلال در نیمه دوم آن، بازی بسیار خوبی ارائه کرد و یک کام بک تماشایی زد. بعدتر در مسابقات دیگری همانند مصاف با مس کرمان، گل گهر و... هم شاهد همین روند بودیم. حتی در مسابقاتی که استقلال برنده نشده هم آنها نیمه دوم بهتر بازی نموده اند، همانند ملاقات با سپاهان یا همین بازی با فولاد که روند آبی ها قابل مقایسه با وقت اول نبود. در مسابقه با ذوب آهن هم همین شرایط پیش آمد و استقلال در 45 دقیقه دوم به مراتب قبراق تر ظاهر شد. اگرچه گل سرنوشت ساز این بازی با ضربه اشتباهی بازیکن ذوب به ثمر رسید، اما نمی توان کتمان کرد که استقلال در نیمه مربیان مثل گذشته تکان خورد و با تعویض های ساپینتو تبدیل به تیم بهتری شد.

معدل قهرمانی

پیروزی استقلال در اصفهان، این تیم را در سرانجام هفته نهم 18 امتیازی کرد. به این ترتیب آبی ها توانستند به کسب امتیاز در میزان های معدل قهرمانی ادامه بدهند. در تاریخ لیگ برتر، تقریبا همواره تیمی که توانسته از هر بازی به طور میانگین 2 امتیاز کسب کند در سرانجام فصل به عنوان قهرمانی دست یافته. البته در این مورد استثناهای انگشت شماری هم وجود دارد، مثل سپاهان لیگ بیستم که با وجود رسیدن به این معدل از فتح جام عاجز ماند. حالا اما پرسپولیس و استقلال هر دو با چنین معدلی در حال پیشروی هستند و به این ترتیب دربی هفته دوازدهم آنها واجد اهمیت بیشتری شده است؛ ملاقاتی که متأسفانه به بعد از جام جهانی موکول شده و این مسئله می تواند در کیفیت بازی اثرگذار باشد.

بدون وسواس پارسال

یک نکته چشمگیر در خصوص استقلال سال جاری این است که این تیم برخلاف فصل گذشته، وسواس زیادی روی گل نخوردن یا نباختن ندارد. همه می دانند که استقلال مجیدی تیمش را بدون شکست قهرمان لیگ برتر کرد. آنها در کل فصل تنها 10 گل خوردند و با وجود کسب نتایج عالی، خیلی ها از عملکرد کیفی تیم رضایت نداشتند. با این حال استقلال ساپینتو قورباغه اش را در همان هفته اول قورت داد. آنها به سپاهان باختند و تا سرانجام هفته نهم هم 6 گل خورده اند؛ یعنی به میزان 60 درصد کل پارسال. با این حال استقلال اغلب فوتبال تهاجمی و خوبی بازی می نماید و طرفداران این تیم نمی توانند ناراضی باشند.

منبع: همشهری آنلاین

به "قهرمانی استقلال ساپینتو بنا به روایت آمار ، یک نکته مهم درخصوص سرمربی پرتغالی آبی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی استقلال ساپینتو بنا به روایت آمار ، یک نکته مهم درخصوص سرمربی پرتغالی آبی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید