ظرفیت باتری ها با استفاده از نانوذرات سیلیکونی افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ بازی، یک استارت آپ فعال در عرصه نانو با افزایش فراوری نانوذرات سیلیکونی کوشش می نماید تا علاوه بر بهبود ظرفیت باتری ها، در فراوری آن نیز سهیم گردد.

ظرفیت باتری ها با استفاده از نانوذرات سیلیکونی افزایش می یابد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ بازی، ادوانو (Advano)، یک استارت آپ نانویی خارجی است که به دنبال فراوری انبوه نانوذرات سیلیکونی برای تامین احتیاج بازار باتری های یون لیتیم است. این شرکت میخواهد با بهبود فرآیند فراوری، قیمت این نانوذرات را به شدت کاهش دهد.

این استارت آپ به دنبال فراوری نانوذرات سیلیکونی در مقیاس انبوه برای ارتقا کیفیت باتری های یون لیتیم است. پیش بینی می گردد تقاضا برای باتری های مورد استفاده در خودرو های الکتریکی و ذخیره سازی شبکه تا سال 2040 به 4584 گیگاوات ساعت برسد. به همین دلیل بسیاری از استارت آپ ها در کوشش هستند تا بهترین راهکار را برای برآوردن تقاضا در بازار ارائه نمایند.

نانوذرات سیلیکونی یکی از عناصر مهم برای بهبود ظرفیت باتری ها هستند، به همین دلیل این استارت آپ نانویی میخواهد تا فراوری این نانوذرات را در مقیاس انبوه انجام دهد و در نهایت به صنعت فراوری باتری یاری کند.

معمولا هر بار که خبری درباره فناوری های جدید باتری منتشر می گردد، همه هیجان زده می شوند. کار های زیادی برای شارژ سریع باتری و بهبود ظرفیت اجرا شده است. از بین روش های مختلف برای دستیابی به ظرفیت های بیشتر، استفاده از ذرات سیلیکون یکی از امیدوارنماینده ترین روش ها است که می تواند در آند های باتری یون لیتیم استفاده گردد.

اما با وجود فراوانی این ماده و اثر مثبت آن در افزایش ده برابری ظرفیت باتری، سیلیکون در هنگام شارژ با لیتیم ترکیب شده و افزایش حجم پیدا می نماید که این کار می تواند به ساختار باتری آسیب بزند. چندین استارت آپ به دنبال حل این مشکل هستند، ایده هایی نظیر استفاده از قفس گرافنی برای محدود کردن سیلیکون یا استفاده از آند شبیه به برس از جنس نانوسیم سیلیکون ارائه شده اند.

استارت آپ ادونو میخواهد تا با اتخاذ یک رویکرد بالا به پایین، اقدام به فراوری انبوه نانوذرات سیلیکونی کند. این شرکت به دنبال خردایش سیلیکون بازیافتی از پنل های خورشیدی است تا آن ها را به نانوذرات تبدیل کند.

این شرکت می گوید که در حال حاضر می تواند در یک سال یک تن نانوذرات سیلیکون فراوری کند و به زودی با افزایش ظرفیت می تواند حجم فراوری را به ده برابر برساند.

ادوانو یک روش معمولی را برای فراوری آند گرافیت مورد استفاده قرار می دهد و برای فراوری محصول خود نیز از همین روش استفاده می نماید. این شرکت میخواهد تا قیمت محصولات خود را به 15 تا 150 دلار در هر کیلو برساند در حالی که اکنون قیمت بین 500 تا 10 هزار دلار برای هر کیلو است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ظرفیت باتری ها با استفاده از نانوذرات سیلیکونی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت باتری ها با استفاده از نانوذرات سیلیکونی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید