سفیر ایران بر برطرف مسائل دانشجویان ایرانی در اوکراین تاکید نمود

به گزارش وبلاگ بازی، تهران (پانا)- سفیر ایران در کی یف در ملاقات با معاون وزیر امور خارجه اوکراین ضمن گفت وگو درباره دور سوم مذاکرات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی، خواهان برطرف مسائل اخیر ایجاد شده برای دانشجویان ایرانی در این کشور شد.

سفیر ایران بر برطرف مسائل دانشجویان ایرانی در اوکراین تاکید نمود

به گزارش بخش رسانه ای سفارت ایران در کی یف، منوچهر مرادی روز دوشنبه با یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین دیدار و درباره مهم ترین موضوعات مربوط به روابط دو کشور گفت وگو کرد.

در این دیدار طرفین ضمن ارزیابی مثبت از نتایج دور دوم مذاکرات درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در اطراف تهران، تاریخ و دستور کار دور سوم مذاکرات که قرار است در آذرماه 1399 (اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر) در کی یف برگزار گردد را مورد گفتگو قرار دادند.

ینین ضمن قدردانی از رویکرد سازنده مسوولان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر، بر آمادگی اوکراین برای برگزاری شایسته دور بعدی مذاکرات در کی یف تاکید نمود.

همچنین با توجه به نشست مشورت های سیاسی ینین و عراقچی، معاونان وزرای امور خارجه دو کشور در تهران، طرفین ضمن ارزیابی مثبت از این مذاکرات، درباره نحوه پیگیری موضوعات مطروحه در مذاکرات تهران بحث و گفتگو کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مسائل اخیر ایجاد شده برای دانشجویان ایرانی، ضمن قدردانی از مساعدت وزارت امور خارجه و دیگر بخش های دولت اوکراین، بر لزوم حمایت وزارت امور خارجه در جهت حل و فصل نهایی این مسائل تاکید نمود.

سفارت ایران در کی یف پیش از این نیز درباره عدم تمدید مجوز اقامت دانشجویان ایرانی در اوکراین با بیان اینکه تا به امروز اقدامی در جهت اخراج دانشجویان ایرانی از این کشور صورت نگرفته، ابراز امیدواری نموده بود براساس وعده مسوولان اوکراینی، این موضوع به نحو مقتضی حل و فصل گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سفیر ایران بر برطرف مسائل دانشجویان ایرانی در اوکراین تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران بر برطرف مسائل دانشجویان ایرانی در اوکراین تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید