دیدگاه سناتور روس درباره نخست وزیری جانسون

به گزارش وبلاگ بازی، رئیس کمیته امور بین الملل سنای روسیه معتقد است، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس باید در انتظار طوفان ها و زمین لرزه های زیادی باشد که باید دید چگونه با آنها برخورد می نماید و بعید است که روابط روسیه-انگلیس هم بهبود یابد.

دیدگاه سناتور روس درباره نخست وزیری جانسون

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بازی، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در تفسیر خبر تایید نخست وزیری بوریس جانسون در انگلیس در مطلبی برای روزنامه راسیسکایا گازیتا نوشت: بوریس جانسون رهبر حزب محافظه کار انگلیس به سمت نخست وزیری این کشور منصوب شد. این مسئله مسلماً یک موضوع داخلی است و انگلیسی ها مانند هر کشور دیگری کاملا حق دارند تا رهبران خود را انتخاب نمایند. البته در رابطه با مشخصه های سیستم سیاست ملی این کشور، بعضی مواقع این موضوع به جای سر و سامان بخشیدن به اوضاع، به هرج و مرج تبدیل می گردد. هرچند این تصمیمات تا زمانی که از سوی خود انگلیسی ها توجیه دارد، مشروع خواهد بود.

کاساچوف یادآور شد، انتخاب بوریس جانسون، رهبر محافظه کاران به سمت نخست وزیری و به دنبال آن تایید وی در این سمت، از جمله مسائل عجیب و غریب در عرصه سیاست داخلی این کشور است. بسیار خوب می شد اگر انگلیس تنها به مسئله برگزیت خود می پرداخت و ادعاهای دائم در رابطه با مسائلی که اصلاً به این کشور مربوط نشده و در صلاحیت ملی آن قرار ندارد را کنار می گذاشت. البته این مسئله یکی از شاخص های سیاستمداران انگلیسی از جمله آقای جانسون است و وی در طول زمان داشتن مسئولیت وزارت امور خارجه انگلیس هم استعداد خود در این زمینه را به خوبی نشان داده و بعید است در زمان نخست وزیری وی این مسئله کمتر گردد.

به عقیده این سناتور، بدین ترتیب این سیاستمدار انگلیسی باید در انتظار طوفان ها و زمین لرزه های زیادی باشد که باید دید چگونه با آنها برخورد خواهد نمود. و در این رابطه روابط روسیه-انگلیس که در حال حاضر بدترین دوران خود را سپری می کند نیز همانطور که در طول دوران مسئولیت آقای جانسون در سمت وزارت خارجه همچنان رو به تیرگی گذاشت، بعید است که بهبود یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دیدگاه سناتور روس درباره نخست وزیری جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه سناتور روس درباره نخست وزیری جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید