خبرنگاران برداشت عسل کنار از زنبورستان های لالی آغاز شد

به گزارش وبلاگ بازی، اهواز - خبرنگاران - سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت : برداشت عسل از زنبورستانهای این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از 40 تن عسل از این مراکز در فصل پاییز برداشت شود.

خبرنگاران برداشت عسل کنار از زنبورستان های لالی آغاز شد

مهرداد هزاریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ بازی بیان نمود : وجود کنارستان ها در لالی موجب شده که در فصل پاییز عسل تولیدی در این شهرستان رنگ و طعم خاصی داشته باشد.

وی اضافه نمود : مکان های مختلف ، کوهستان ها ، دشت ها و حتی دهستان های مختلف نیز عسلی با طعم و رنگ مخصوص به خود دارند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان لالی ادامه داد : در حال حاضر حدود 250 بهره بردار و کندو دار عسل در این شهرستان مشغول به کار هستند و فعالیت های زنبورداری در لالی با استقبال خوب کشاورزان همراه بوده است .

وی گفت : همه ساله کار برداشت عسل در این منطقه در 2 نوبت مرداد و مهر ماه انجام می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان لالی ادامه داد : کشاورزان توانمند لالی با علاقه فراوان به پرورش زنبور عسل و تولید این ماده غذایی و دارویی ارزشمند اشتغال دارند و محصولات عسل مرغوب و با کیفیت تولیدی خود را به بازار مصرف این شهرستان و سایر شهرهای خوزستان و کشور عرضه می کنند.

وی گفت : وجود رویشگاه گیاهان دارویی کوهی و کنارستان فرصتی است برای زنبورداران شهرستان لالی تا عسل با کیفیت و ارگانیک تولید کنند که طعم واقعی عسل را از گذشتگان تا کنون برای ما و مردم ایران زمین به ارمغان بیاورند.

شهرستان لالی در شمال خوزستان قرار گرفته است که حدود چهار هزار بهره بردار بخش کشاورزی در آن فعال هستند .

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران برداشت عسل کنار از زنبورستان های لالی آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برداشت عسل کنار از زنبورستان های لالی آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید