بروجرد پیرترین شهر لرستان، 12.3 درصد جمعیت بالای 60 سال سن دارند

به گزارش وبلاگ بازی، رضا پیردایه در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: از سال 83 شورای سالمندان در کشور با تشکیل جلسات به طور گسترده در سطح کشور فعالیت داشته است که به تبع آن در لرستان و بروجرد نیز جلساتی نیز برگزار گردیده است.

بروجرد پیرترین شهر لرستان، 12.3 درصد جمعیت بالای 60 سال سن دارند

وی، اضافه نمود: در بروجرد نیز این شورا با ریاست و نظارت فرمانداری و برخی از دستگاه های اجرایی به عنوان اعضای شورای سالمندان در بروجرد ایجاد گردیده است و دبیرخانه آن را اداره بهزیستی برعهده دارد.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد با بیان اینکه بروجرد پیرترین شهر از نظر وجود سالمندان در لرستان است، توضیح داد: با توجه به حساسیت های رسیدگی به سالمندان کشور در سال 1395 نامه ای ارسال شد تا این شورا هم در بروجرد فعال گردد.پیردایه، ادامه داد: برخی از ادارات عضو در شورای سالمندان مانند شهرداری متاسفانه مصوبات جلسات گذشته را که قرار بوده عملیاتی کند اجرا نکرده است.وی، خاطر نشان کرد: همچنین شبکه بهداشت و درمان بروجرد موظف به پیگیری و ایجاد دو پایگاه غربالگری در شهرستان بوده که انجام گردیده است.رئیس اداره بهزیستی بروجرد، گفت: در حال حاضر دو مرکز نگهداری سالمند به نام مرکز حضرت امام علی(ع) برای نگهداری مردان سالمند و مرکز حضرت فاطمه زهرا(س) برای نگهداری زنان سالمند در بروجرد فعالیت می نماید.

پیردایه با بیان اینکه در این دو مرکز 50 سالمند زن و مرد نگهداری می گردد، گفت: در حال حاضر مرکزی از سوی بخش خصوصی به نام بنیاد فرزانگان در شهرستان بروجرد راه اندازی گردیده است.

وی، یاد آور شد: همچنین خانه امید برای رفاه حال بازنشستگان در حال ساخت است و امیدواریم با ایجاد این مراکز در شهر، سالمندان از شرایط بهتری برخوردار شوند.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد، گفت: بیش از 12.3 درصد جمعیت شهرستان بالای 60 سال سن دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بروجرد پیرترین شهر لرستان، 12.3 درصد جمعیت بالای 60 سال سن دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروجرد پیرترین شهر لرستان، 12.3 درصد جمعیت بالای 60 سال سن دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید