برخی سوءمدیریت ها باعث هدررفت سرمایه های کشور شده است

به گزارش وبلاگ بازی، علی افراشته عصر پنجشنبه در نشست تخصصی کمیته استانی استانداران ادوار استان بوشهر با بیان اینکه تداوم شکل گیری شورای عالی مشورتی استانداران باید بطور جد پیگیری گردد، گفت: این مجمع باید قانونمند به فعالیت خود دهد و با استفاده از توان تخصصی و تجربی استانداران ادوار برای پیشرفت و توسعه کوشش نمایند.

برخی سوءمدیریت ها باعث هدررفت سرمایه های کشور شده است

وی اضافه نمود: 40 سال از مدیریت کشور می گذرد و تصمیم گیری های زیادی شده که برخی از آنها پشتوانه عقلی نداشته و باعث شده اعتماد مردم به حاکمت و مدیریت کشور کم گردد.

افراشته با بیان اینکه دیگر فرصت شکست برنامه ها در کشور وجود ندارد، گفت: شکست مجدد مساوی با شکاف بیشتر و رفتن به سوی پرتگاه است.

استاندار سابق بوشهر توضیح داد: باور داریم که کشور گران اداره می گردد و در حال حاضر یکی از مسائل بزرگ کشور ساختار مجلس شورای اسلامی است که اصلا نگاه آمایشی ندارد و همین مسیر در حال ادامه پیدا کردن است.

وی با بیان اینکه خط فراوری 1200 کیلومتری اتیلن با هیچ منطقی سازگار نیست اضافه نمود: خط فراوری اتیلن که مواد اولیه آن درعسلویه فراوری می گردد و با کلی هزینه به ارومیه برده می گردد و بعد از تبدیل شدن سوار بر کامیون و قطار گردد و به عسلویه برگردد با هیچ منطقی سازگار نیست.

افراشته تاکید نمود: از 80 سال پیش که ایران همزمان با آلمان و فرانسه بنای برنامه ریزی را شروع نموده اکنون ایران در مقایسه با کشورهای یاد شده به صندلی مطلوبی نرسیده که نشان از عدم فهم مشترک از برنامه در کشور است.

وی اعلام نمود: با دیدن مطالعات سازمان بازرسی و وزرات کشور در رابطه با سد گتوند به این نتیجه رسیدم که از آن روزی که آمریکایی ها آن را طراحی کردند می خواستند اجرایی نگردد و حالا تبدیل به یک مصیبت برای کشور شده است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح کشور چندین فرودگاه احداث شده که در حال حاضر پروازی در آنها انجام نمی گیرد و خود به معنی از دست رفتن سرمایه ها و منابع کشور است.

افراشته در ارتباط انتخابات مجلس نیز گفت: در صورتی که بحث استانی شدن انتخابات مجلس محقق نگردد، تغییری ایجاد نمی گردد و خسارتی زیادی به حوزه برنامه ریزی و بودجه کشور وارد خواهد نمود.

وی تاکید نمود: مسئولان ایران خودرو و سایپا باید جوابگو باشند که با فراوریات بی کیفیت خود مردم را به سمت مرگ سوق می دهند ولی فرصت رقابت به دیگران نمی دهند.

افراشته اعلام نمود: ما در توسعه و سازندگی گیر ننموده ایم، مشکل ما عدالت اجتماعی است.

وی توضیح داد: باید به استاندرها به عنوان نماینده نظام توجه گردد و همواره در کمیسیون تخصصی مجلس دولت حضور یابند و کرسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برخی سوءمدیریت ها باعث هدررفت سرمایه های کشور شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخی سوءمدیریت ها باعث هدررفت سرمایه های کشور شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید