انجام سرشماری پستانداران در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ بازی، سرشماری پستانداران در منطقه ها تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی آغاز شده و تا 2 ماه دیگر ادامه دارد.

انجام سرشماری پستانداران در خراسان جنوبی

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: هر سال سرشماری پستانداران در منطقه ها تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام می شود و سرشماری امسال طبق فرم زمان بندی از چهارم آبان آغاز شده که حدود 2 ماه ادامه دارد.

او اضافه کرد: در برنامه سرشماری علاوه بر برآورد جمعیت حیات وحش و مطالعه روند تغییرات جمعیتی، شرایط سلامت حیات وحش و زیستگاه نیز بررسی می شود.

حاتمی گفت: سرشماری پستانداران یکی از راه های پایش جمعیت حیات وحش و نرخ زاد و ولد در استان، مدیریت زیستگاه ها و برنامه ریزی برای توزیع آب و علوفه در منطقه ها به شمار می رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی مطرح نمود: آگاهی از جمعیت و پراکندگی حیات وحش تأثیر به سزایی در نحوه حفاظت از زیستگاه ها و جلوگیری از انجام تخلفات داشته و در مدیریت جمعیت های حیات وحش، کمک شایانی به حفاظت محیط زیست می کند.

او گفت: دانشگاهیان، تشکل های مردمی، جوامع محلی، قرق بان ها، شکارچیان معتمد و مجاز در سرشماری حیات وحش با محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی همکاری دارند.

حاتمی گفت: در این برنامه مشارکتی 15 منطقه شامل منطقه ها حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و شکار ممنوع، گونه های شاخص پستانداران از قبیل آهو، کل و بز، قوچ و میش و جبیر سرشماری خواهند شد.

وبلاگ بازی خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انجام سرشماری پستانداران در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام سرشماری پستانداران در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید