افت هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش وبلاگ بازی، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه هزار واحد افت کرد.

افت هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه مالی وبلاگ بازی، در جریان دادوستد های امروز بازار سرمایه بیش از 4 میلیارد و 892 میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 3 هزار و 314 میلیارد تومان در بیش از 350 هزار نوبت مورد دادوستد نهاده شد و شاخص بورس با افت هزار و 98 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 173 هزار و 561 واحد نهاده شد.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد های معاملاتی شرکت های ایران خودرو، بانک تجارت و مخابرات ایران شد و در مقابل شرکت های مل صنایع مس ایران، معدنی و صنعی چادرملو و توسعه معادن و فلزات با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت سر گذاشتند؛ به طوری که شاخص قیمت (وزنی ارزشی) 285 واحد، کل (هم وزن) 3786 واحد، قیمت (هم وزن) 2451 واحد، آزاد شناور 5542 واحد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 921 و 1815 واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار های فرابورس ایران هم با معامله 965 میلیون ورقه به ارزش 12 هزار و 655 میلیارد تومان در 123 هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 18 واحد رشد کرد و در ارتفاع 17 هزار و 775 واحد نهاده شد.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد های معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد و شیر پاستوریزه پگاه گیلان شد و در مقابل شرکت های پتروشیمی تندگویان، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی مارون بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افت هزار واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت هزار واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید