از سیر تا پیاز راستا توسعه ای یک شرکت سوئدی حوزه نانوباتری

به گزارش وبلاگ بازی، شرکت سوئدی فب تودی جهت یک دهه ای برای توسعه باتری های نانویی را طی نموده و در این جهت به حدی پیروز بوده که یک شرکت فرعی نیز از کنار این شرکت تاسیس شده است.

از سیر تا پیاز راستا توسعه ای یک شرکت سوئدی حوزه نانوباتری

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ بازی، افزایش عملکرد باتری ها یکی از چالش های اصلی در صنعت خودروهای الکتریکی است زیرا هدف این صنعت افزایش برد خودروهای الکتریکی، کاهش وابستگی به نفت و افزایش مسافت طی شده به وسیله این خودروها است. گرافن ماده ای پیشرو در نظر گرفته شده است که می تواند ظرفیت، زمان شارژ، ایمنی و سایر جنبه های فناوری های مختلف باتری را بهبود بخشد. شرکت فب تودی (Fab 2D) پیشرفت های قابل توجهی در حوزه باتری گرافن به دست آورده است.

این شرکت سوئدی در سال 2013 به عنوان یک اسپین آف از دانشگاه میدسوئد در سوئد تأسیس شد. این شرکت پلاکت های گرافنی را با استفاده از گرافیت Woxna Graphite (متعلق به شرکت کانادایی Flinders Resources) فراوری می نماید. شرکت فب تودی در سال 2015 بودجه خطرپذیری را از Miun Venture دریافت کرد.

در ژوئن 2020، شرکت فب تودی انتشار سهام تازهی به ارزش تقریبی 700000 یورو را عرضه کرد. این شرکت خاطرنشان کرد که این سرمایه در درجه اول برای توسعه شرکت و تجاری سازی محصولات گرافنی شرکت استفاده می گردد. انتشار سهام به تعداد محدودی از سرمایه گذاران عرضه شد که این پیشنهاد خرید را به وسیله مدیریت اجرایی شرکت یا به وسیله G&W Fondkommission دریافت نموده بودند. به وسیله این معامله، شرکت فب تودی یازده مالک تازه، از جمله شرکت سرمایه گذاری Polynom مستقر در مالمو، پیدا کرد.

شرکت فب تودی از این سرمایه های تازه در درجه اول برای تجاری سازی مواد آند باتری تقویت شده با گرافن خود استفاده کرد، که از نظر تئوری می تواند ظرفیت ذخیره سازی را در مقایسه با گرافیت، که معمولاً در آند باتری های لیتیوم یون امروزی استفاده می گردد، 8 برابر افزایش دهد. بخشی از سرمایه جذب شده نیز برای تقویت جایگاه های فروش و اجرایی شرکت استفاده می گردد.

سون فورسبرگ مدیرعامل شرکت فب تودی شرح می دهد: ما پتانسیل بزرگی را در مواد آند مبتنی بر گرافن خود می بینیم که اکنون ابزاری برای تجاری سازی آن داریم. در حال حاضر پروژه همکاری خود را با یکی از شرکت های بسیار معروف ادامه خواهیم داد تا با همکاری این شرکت، توسعه و تجاری سازی نوعی آند باتری کاغذی را توسعه دهیم.

در سال 2020 این شرکت به روزرسانی کرد که کار تحقیق و توسعه باتری های گرافن خود را ادامه می دهد، اما در این مرحله نمی تواند جزئیات تازهی ارائه دهد.

در سال 2021، این شرکت، شرکت تازهی به نام گرانود متریالز (Granode Materials) را تأسیس کرد تا روشی برای فراوری آند مبتنی بر گرافن تازه برای باتری های لیتیوم یونی ایجاد کند. این باتری ها با ظرفیت ذخیره سازی بهتر، مقرون به صرفه تر و سبک تر هستند و جایگزین پایدارتری برای باتری های لیتیوم یون امروزی خواهند بود.

گرانود متریالز سرمایه گذاری خود را در سال 2021 دریافت کرد، زمانی که از شرکت فب تودی انشعاب یافت. بودجه ای برای توسعه محصول و بازاریابی معین شده است.

روش فراوری گرانود متریالز در ابتدا در دانشگاه مید سوئد توسعه یافت. امید است که این شرکت به زودی جزئیات بیشتری در خصوص فناوری و طرح تجاری خود به اشتراک بگذارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "از سیر تا پیاز راستا توسعه ای یک شرکت سوئدی حوزه نانوباتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سیر تا پیاز راستا توسعه ای یک شرکت سوئدی حوزه نانوباتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید